Polityka prywatności
Informacja o przetwarzanych danych
Poniżej znajdzie Pani/Pan wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w związku ze świadczeniem usług medycznych.
Kto jest administratorem Pani/Pana danych?
Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest firma PRYWATNY GABINET LEKARSKI ALINA JARMUSZCZAK-WALCZYŃSKA, ul. Podkowińskiego 2, 62-800 Kalisz, NIP 9680047429, REGON 250363170.
Z kim może się Pani/Pan skontaktować w kwestiach związanych z przetwarzaniem danych osobowych?
We wszelkich sprawa związanych z przetwarzaniem danych osobowych przez PRYWATNY GABINET LEKARSKI ALINA JARMUSZCZAK-WALCZYŃSKA może Pani/Pan skontaktować się z Administratorem Danych p. Alina Jarmuszczak-Walczyńska, tel: 602 557 267 lub elektronicznie na adres: rodo@alergiaipluca.pl
Jaki jest cel i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych?
Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w następujących celach:
- Ustalenie tożsamości Pacjenta przed udzieleniem usług ( 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO w zw. z art. 25 pkt 1 Ustawy o prawach pacjenta oraz Rozporządzenie MZ),
- Świadczenie usług medycznych i wykonywanie działalności leczniczej ( 9 ust. 2 lit. h RODO oraz poszczególne zapisy ustaw regulujących obszar ochrony zdrowia, a w szczególności: ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, ustawy o ustawy o działalności leczniczej, ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty, ustawy o służbie medycyny pracy),
- Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji medycznej ( 9 ust. 2 lit. h RODO w zw. z art. 24 ust. 1 Ustawy o prawach pacjenta oraz Rozporządzenia MZ)
- Realizacji Pani/Pana praw jako Pacjenta, np. odbieramy i archiwizujemy oświadczenia, w których upoważnia się inne osoby do dostępu do dokumentacji medycznej oraz udzielania im informacji o stanie zdrowia ( 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 9 ust. 3 oraz art. 26 ust. 1 Ustawy o prawach pacjenta oraz Rozporządzenie MZ)
- Kontaktu z Panią/Panem w celu potwierdzenia bądź odwołania terminu wizyty, przypomnienia o wizycie czy poinformowania o możliwości odbioru wyników badań ( 6 ust. 1 lit. b oraz f RODO, jako tzw. prawnie uzasadniony interes administratora, jakim jest opieka nad pacjentem oraz sprawniejsze zarządzanie grafikami)
- Jako administrator danych będący przedsiębiorcą mamy prawo do dochodzenia roszczeń z tytułu prowadzonej przez nas działalności gospodarczej i tym samym przetwarzania Pani/Pana danych w tym celu ( 6 ust. 1 lit. b oraz f RODO, jako tzw. prawnie uzasadniony interes administratora, którym jest dochodzenie naszych roszczeń i obrona naszych praw),
- Jako przedsiębiorca spoczywają na nas obowiązki podatkowe – wystawiamy np. rachunki za wykonane przez nas usługi, co może się wiązać z koniecznością przetwarzania danych osobowych ( 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości).
Jakie są nasze prawnie uzasadnione interesy w związku z art. 6 ust. 1 lit. f RODO?
Przetwarzamy dane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO w zakresie:
- marketingu produktów i usług własnych (marketing bezpośredni);
- potwierdzenie bądź odwołania konsultacji lekarskich; poinformowanie o możliwości odbioru wyników badań;
- działania analityczne (dobór usług do Państwa potrzeb, optymalizacja naszych usług w oparciu o Państwa uwagi, optymalizacja procesów obsługi itp.);
- w celach archiwalnych (dowodowych) będących realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia informacji na wypadek potrzeby wykazania prawidłowego działania;
- ewentualne ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami;
- badania satysfakcji klientów i poprawa jakości oraz zadowolenia klientów ze świadczonych przez nas usług
Komu przekazywane są dane osobowe?
Jako podmiot leczniczy dbamy o poufność Pani/Pana danych. Z uwagi na konieczność zapewnienia nam odpowiedniej organizacji np. w zakresie infrastruktury informatycznej czy bieżących sprawach dotyczących naszej działalności, jako przedsiębiorcy, jak również realizacji praw Pacjenta, dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców:
- w celu realizacji badań diagnostycznych
- dostawcom usług zaopatrujących w rozwiązania techniczne oraz organizacyjne, umożliwiające udzielanie świadczeń zdrowotnych oraz zarządzanie naszą organizacją (w szczególności dostawcom usług teleinformatycznych, dostawcom sprzętu diagnostycznego, firmom kurierskim i pocztowym)
- odbircom na mocy przepisów prawa np. sądy, prokuratuta, ZUS, US, NFZ, inne.
- dostawcom usług prawnych i doradczych oraz wspierających PRYWATNY GABINET LEKARSKI ALINA JARMUSZCZAK-WALCZYŃSKA
- w dochodzeniu należnych roszczeń
- osobom upoważnionym przez Panią/Pana w ramach realizacji praw Pacjenta.
Czy przekazujemy Pani/Pana dane poza Unię Europejską?
W chwili obecnej nie przekazujemy ani nie planujemy przekazywania Państwa danych poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego. W przypadku, gdyby jednak taka sytuacja miała miejsce w przyszłości, przetwarzanie będzie się odbywało z wykorzystaniem standardowych klauzul umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską, w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu ochrony danych wymaganego przepisami prawa.
Przez jaki czas przetwarzane są dane osobowe?
Dane osobowe:
- przetwarzane na potrzeby rachunkowości oraz dla celów podatkowych przetwarzane są przez 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy;
- przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń przetwarzane będą przez okres przedawnienia roszczeń, wynikający z przepisów kodeksu cywilnego lub przez czas niezbędny do dochodzenia roszczeń;
- dokumentację medyczną zgodnie z przepisami prawa, tj.: przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano w niej ostatniego wpisu. Z wyjątkiem:
- sytuacji, jeśli zgon pacjenta nastąpił na skutek uszkodzenia ciała albo zatrucia – 30 lat (licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon),
- w przypadku dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników – 30 lat (licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu),
- zdjęcia rentgenowskie (np. klisza RTG) przechowywane poza dokumentacją medyczną pacjenta, są przechowywane przez okres 10 lat (licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie),
- skierowania na badania lub zlecenia lekarza są przechowywane przez okres
- 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego w przypadku, w którym udzielono pacjentowi świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza
- lub okres 2 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wystawiono skierowanie – w przypadku, gdy świadczenie zdrowotne nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie (chyba że pacjent odebrał skierowanie),
- w przypadku dzieci, które nie ukończyły 2. roku życia, okres przechowywania dokumentacji to 22 lata.
Po upływie wyżej wymienionych okresów dane są usuwane/niszczone lub poddawane animizacji.
Jakie ma Pani/Pan prawa?
Jako administrator danych w związku z realizacją usługi medycznej zapewniamy Pani/Panu prawo do dostępu i sprostowania danych.
Informujemy także, że przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie.
W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody- np. do celów marketingowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) jako właściciel danych ma Pani/Pan prawo do dostępu, sprostowania, ograniczenia przetwarzania lub usunięcia danych.
Czy podanie danych jest obowiązkiem?
Korzystanie z naszych usług jest dobrowolne, jednak jako podmiot leczniczy jesteśmy zobowiązani prawnie do prowadzenia dokumentacji medycznej, w tym do oznaczenia tożsamości pacjenta z wykorzystaniem jego danych osobowych. W przypadku niepodania danych może to skutkować odmową rezerwacji wizyty czy udzielenia świadczenia zdrowotnego. Również ze względów rachunkowych czy podatkowych posiadamy obowiązek prawny przetwarzania danych, brak ich podania może skutkować np. niemożnością wystawienia faktury czy imiennego rachunku na Pani/Pana rzecz.
Podstawy prawne:
- art. 9 ust. 2 lit. H RODO
- art. 23 ust. 2 w zw. Z art. 25 w zw. Z art. 26 ust. 26 1 ustawy o prawach pacjenta i RPP
- art. 10 ust. 3 ustawy o podstawowej opiece zdrowotnej
- art. 50 ustawy o świadczeniach finansowanych ze środków publicznych
- art. 6 i art. 11 ustawy o służbie medycyny pracy
- art. 90 ustawy o kierujących pojazdami
- art. 4 ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia
Czy Państwa Dane podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu?
Nie.